Suomalainen foorumi-työryhmä
OPM065:00/2005 Projekt
Ministerierna genomför regeringsprogrammet, bereder lagar och andra författningar samt genomför reformer i olika projekt, arbetsgrupper och organ.
Alla ministeriers projekt hittas på statsrådets webbplats
Työryhmän tehtävänä on toimia Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa ohjaavana suomalaisena osapuolena.
Projektets basuppgifter Avslutat
Projektets nummer OPM065:00/2005
Ärendenummer opm/39/040/2005
Projektets arrangör undervisningsministeriet
Mandattid 6.6.2005 – 15.4.2010
Datum för tillsättande 6.6.2005
Mål och resultat
Työryhmän tavoitteena on kehittää arvioinnissa annettujen suositusten pohjalta yhteistyössä venäläisen osapuolen kanssa Suomalais-venäläistä kultuurifoorumi-toimintaa
Sammandrag
Työryhmän tehtävänä on toimia Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa ohjaavana suomalaisena osapuolena.
Utgångspunkter
Vuodesta 1999 lähtien työskennellyt työryhmä, joka on ohjannut Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa, on pitänyt viimeisen kokouksensa 24.5.2005. Venäjän federaation kulttuuri- ja joukkoviestintäministeri on kirjeellään 27.12.2004 ilmoittanut ryhtyvänsä johtamaan foorumi-toimintaa Venäjän federaation osalta. Kulttuurifoorumitoiminta on arvioitu ja arviointiraportti jätetty ministeriöl-le 17.2.2005 (Suomalais-venäläisen kulttuurifoorumin arviointi. Opetus-ministeriön julkaisuja 2005:5). Toiminta arvioitiin tarpeelliseksi, ja erityis-tä painoa jatkotyössä toivottiin pantavan alueellisen aspektin kehittämi-seen. Foorumi-työhön esitettiin myös nuorisosektorin edustusta.Foorumin partneritoimitaosuuden kehittämisen ja tapahtumajärjestämisen opetusministeriö on ulkoistanut Suomi-Venäjä-Seuran tehtäväksi vuodesta 2005 alkaen.
Tillsättande och organisering
Suomalaisen foorumityöryhmän kokoonpanon muuttaminen DOC
16.4.2010 Opetusministeriö
Eron myöntäminen Markku Linnalle DOC
17.10.2006 Opetusministeriö
eropyyntö
14.7.2006 Varapuheenjohtaja Markku Linna
Suomalainen foorumi-työryhmä ohjaamaan Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa DOC
6.6.2005 Opetusministeriö