Suomalainen foorumi-työryhmä
OPM065:00/2005 Kehittäminen
Ministeriöt toteuttavat hallitusohjelmaa, valmistelevat lakeja ja muita säädöksiä sekä vievät eteenpäin uudistuksia erilaisissa hankkeissa, työryhmissä ja toimielimissä.
Kaikkien ministeriöiden hankkeet löydät valtioneuvoston verkkosivuilta
Työryhmän tehtävänä on toimia Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa ohjaavana suomalaisena osapuolena.
Hankkeen perustiedot Päättynyt
Hankenumero OPM065:00/2005
Asianumerot opm/39/040/2005
Asettaja opetusministeriö
Toimikausi/aikataulu 6.6.2005 – 15.4.2010
Asettamispäivä 6.6.2005
Tavoitteet ja tuotokset
Työryhmän tavoitteena on kehittää arvioinnissa annettujen suositusten pohjalta yhteistyössä venäläisen osapuolen kanssa Suomalais-venäläistä kultuurifoorumi-toimintaa
Tiivistelmä
Työryhmän tehtävänä on toimia Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa ohjaavana suomalaisena osapuolena.
Lähtökohdat
Vuodesta 1999 lähtien työskennellyt työryhmä, joka on ohjannut Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa, on pitänyt viimeisen kokouksensa 24.5.2005. Venäjän federaation kulttuuri- ja joukkoviestintäministeri on kirjeellään 27.12.2004 ilmoittanut ryhtyvänsä johtamaan foorumi-toimintaa Venäjän federaation osalta. Kulttuurifoorumitoiminta on arvioitu ja arviointiraportti jätetty ministeriöl-le 17.2.2005 (Suomalais-venäläisen kulttuurifoorumin arviointi. Opetus-ministeriön julkaisuja 2005:5). Toiminta arvioitiin tarpeelliseksi, ja erityis-tä painoa jatkotyössä toivottiin pantavan alueellisen aspektin kehittämi-seen. Foorumi-työhön esitettiin myös nuorisosektorin edustusta.Foorumin partneritoimitaosuuden kehittämisen ja tapahtumajärjestämisen opetusministeriö on ulkoistanut Suomi-Venäjä-Seuran tehtäväksi vuodesta 2005 alkaen.
Asettaminen ja organisointi
Suomalaisen foorumityöryhmän kokoonpanon muuttaminen DOC
16.4.2010 Opetusministeriö
Eron myöntäminen Markku Linnalle DOC
17.10.2006 Opetusministeriö
eropyyntö
14.7.2006 Varapuheenjohtaja Markku Linna
Suomalainen foorumi-työryhmä ohjaamaan Suomalais-venäläistä kulttuurifoorumi-toimintaa DOC
6.6.2005 Opetusministeriö